نمی دونم چی کار کردم که امسال هر چی می خوام به شهدا سر بزنم ازشون به خاطر اون چیزی که اونا خواستن و من نشدم حلالیت بطلبم نمی پذیرفتنم نمی دونم شایدم مصلحت بوده...

بعد از اردوی جنوب پارسال دانشگاه ازشون خواستم که بازم برا سال بعد دعوتم کنند اما...بچه ها امسال رفتند و من جا موندم با کوله باری از غم. از غم اینکه چی کار کردم که شهدا نپذیرفتنم...

امروز خواستم با بچه ها برم بهشت زهرا دیدن شهدا، تا لحظه های آخر تصمیم قطعی بود ولی آخری ها مشکلی پیش اومد و...بچه ها رفتن و من جا موندم...

فقط اومدم بگم، آهای شهدا، دلم تنگه...

دلم تنگه برای اندیمشک...

دلم تنگه برای دوکوهه، برای حوضچه روبروی حسینیه حاج همت، برای تانک های اطراف حسینیه، برای نماز خانه دوکوهه که اولی نماز ظهرمون را اونجا خوندیم و برای...

دلم تنگه برای اروند، برای غواص های شب عملیات، برای نیزارها و برای...

دلم تنگه برای شلمچه، برای آسمونش که وصله به آسمون کربلا و اگه خوب بو بکشی بوی کربلا را هم می تونی استشمام کنی...فرقی نداشت با کربلا، هرجا جنگی در راه خدا برای دین انجام بشه کربلاست. برای دو رکعت نمازی که توی خاک های اونجا خوندم وبرای...

دلم تنگه برای طلائیه، جایی که پارسال نمی دونستم عجب طلائیه ولی الان می دونم. جایی که معلوم نیست هنوز چقدر شهید زیر خاک هاش مدفونن. جایی که وقتی می خواستم روی خاک هاش قدم بذارم نمی دونستم پام را کجا بذارم که خدایی نکرده روی سر و بدن شهید نباشه، جایی که...

دلم تنگه برای هویزه، برای علم الهدی، برای...

دلم تنگه برای دهلاویه که هر وقت اسمش را می شنوم یاد سینه زنیمون روی پشت بوم دهلاویه می افتم. یاد شهید چمران، یاد فیلمی که از شهادت شهید چمران بهمون نشون دادن و یاد...

دلم تنگه برای پادگان دژ، حمید، میشتاغ. دلم تنگه برای رد شدن از دروازه شهادت، برای دیدن آسمون میشتاغ بعد از عملیات رزم که خیلی نزدیک به زمینه...

دلم تنگه برای فکه، برای رمل هاش که وقتی روش قدم می ذاری پاهات تا مچ می ره توی رمل هاش. یاد گرمای زیادش که آدم را کفری می کنه تازه این گرمای زمستونشه. یاد جایگاه شهادت شهید آوینی. آخه سید این رسمشه، امسال که گذشت خودت برای سال دیگه یه وساطتی بکن.

دلم تنگه برای درد دل باهاتون، خوشحال بودم امروز می یام دیدنتون ازتون حلالیت می طلبم جور نشد... مجبورم از همین راه دور ازتون حلالیت بطلبم بگم یه کاری کنید درست شیم. شاید نتونستم امسال پلاک "افسر جوان جنگ نرم" را بگیرم، ولی کاری کنید یه افسر جوان درست و حسابی برای کشورم باشم. راستی، عیدتون مبارک...

اصل حرفم این بود: "دلم تنگه..."