بسمه تعالی

الان داشتم توی نت در مورد ثواب روزه و پیشواز از ماه مبارک رمضان گوگل می کردم....به مطالب جالبی رسیدم که هم مهم بود و هم مفید. براتون مطالب را با اجازه صاحب وبلاگ و سایت ها کپی می کنم تا شما هم استفاده کنید. :)
فقط می دونم یکم این مطالب را دیر می ذارم اما از همه عزیزانی که امروز را روزه هستند، التماس دعا دارم...

یک قرآن پژوه با اشاره به توصیه پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) در چگونگی آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان گفت : یکی از این سفارشات، روزه گرفتن 3 روز آخر ماه شعبان یا حداقل یک روز آخر ماه شعبان است....ادامه در این "صفحه"

****خطبه پیامبر (ص) در روز آخر شعبان**

سلمان فارسی رحمة الله فرمود : "خطبنا رسول الله صلی الله علیه و آله فی آخر یوم من شعبان، فقال یا ایها الناس قد اظلکم شهر عظیم مبارک، شهر فیه لیلة خیر من الف شهر، جعل الله صیامه فرضه و قیام لیله تطوعا، من تقرب فیه بنافلة من الخیر کان کمن ادی فریضة فیما سواه، و هو شهر الصبر و الصبر ثوابه الجنه و شهر المواسات و شهر یزاد فی رزق المومن و شهر اوله رحمة و اوسطه مغفرة و آخر عتق من النار و هو للمومن غنم و للمنافق غرم"
حضرت سلمان فارسی رحمة الله یکی از صحابه واقعی پیامبر اکرم (ص) فرمود: در روز آخر ماه شعبان پیامبر(صلی الله علیه و آله) برای ما خطبه ای در فضیلت ماه مبارک رمضان قراءت فرمودند و در خطاب خویش به ما فرمودند: ای مردم به راستی سایه افکنده بر سر شما ماه بزرگ و مبارکی، ماهی که در او شبی است که از هزار ماه بهتر است که خداوند روزه اش را فرض و واجب نموده و به پا داشتن عبادات شبش را به طور استحباب مقرر فرموده است. کسی که تقرب بجوید و خداوند به انجام نافله خیری، مثل آن است که در غیر ماه رمضان فریضه ای انجام داده باشد. این ماه، ماه صبر است و صبر هم اجر و ثوابش بهشت است.
و ماه روزه، ماه مواسات و برابری است و ماهی است که رزق و مومن در او زیاد می گردد و ماهی است که اولش رحمت و وسطش مغفرت و آمرزش و آخرش آزادی از آتش جهنم است و این ماه برای مومن بهره و منفعت است و برای منافق خسارت و ضرر.
در دهه آخر این ماه این دعا زاید خوانده شود :
"اللهم ان لم تکن غفرت لنا فیما مضی من شعبان، فاغفر لنا فیما بقی منه"
خداوندا، اگر در آنجه که ماه شعبان (تا کنون) مرا نبخشیدی، پس در آنچه که از آن باقیمانده (از روزها و ساعتها و لحظه ها) مرا ببخش.

با تشکر از وبلاگ : http://mbhzeinab.blogfa.com