اول تصمیم داشتم هفته فرجه بشینم توی خونه و درسم را بخونم البته به جز روز یکشنبه که انتخاب واحد داشتم، ولی انگار نمی شه چون تمام هفته فرجه را  تماماً اومدم دانشگاه و توی کتابخونه درس خوندم، حتی پنجشنبه...

پنجشنبه در حالی که داشتم ریاضی می خوندم ، دیدم بین دخترها پچ پچ افتاده ....

کنجکاویم اجازه ندارم ازشون علت پچ پچشون را نپرسم. وقتی علت را پرسیدم فهمیدم که امتحان های 23ام و 24ام خرداد دانشگاه تهران کنسل شده! ذوق کردم و تا جا داشت به بچه ها خبر دادم. از فرداشم شروع کردم اصول خوندن.(آخی...فرداشم روزی بود که رفتیم رای دادیم!)

از شنبه هم دوباره اومدم دانشگاه و توی کتابخونه درس خوندم. اون روز خبری نشد اما روز یکشنبه  خبراعتراض بچه ها و اینکه امتحان نمی دیم و بیانیه آقای موسوی را شنیدم. وقتی داشتم توی سایت کار می کردم شنیدم که طرفدارهای موسوی می گفتن آموزش گفته امتحان ها اختیاری شده؟؟؟ با خودم گفتم مگه می شه و حرفشون را باور نکردم.

جالب اینجا بود که وقتی رفتم دانشگاه از گیت های جلوی در خبری نبود و درسته از جا درآورده بودنشون(؟)...وارد دانشکده که شدم خبر بهم رسید که تقریبا هیچ کدوم از امتحان های دانشکده های دانشگاه البته بجز علوم پزشکی برگذار نشده؟؟؟؟ وقتی دلیلش را پرسیدم فهمیدم قضیه همون اختیاری شدن امتحاناس...

اومدم برم بسیج که دیدم به به در بسیج را زدن شیکوندن..به حدب اعصبانی شدم که دلم می خواست یکی یکیشون را بزنم له کنم!

بعد همون روز خبر رسید که کلاَ امتحان ها برگذار نمی شه و آقای دکتر رهبر به تمامی بچه های خوابگاهی گفتن وسایلتون را جمع کنید و برگردید شهرستان هاتون(به خاطر مسئله کوی دانشگاه)!

بعد اعتراض بچه ها و شعار دادنشون مثل:

عزا عزاست امروز                           روز عزاست امروز

دانشجوی با غیرت(؟)                      صاحب عزاست امروز

یا

دریدند دریدند ،کویا به خون کشیدند

و غیره

وقتی دیدم کسی نیست که اشکال هام را برطرف کنه با استرس (هم از امتحان و هم از این آشوب ها) برگشتم خونه...

شاید بگید این دیگه کیه بین این همه اتفاق هنوز به فکر امتحان! جا داره که بگم بنده هنوز باور نکرده بودم که تمامی امتحان ها کنسل شده! آخه اگه امتحان ها لغو شده یه نوشته ای حداقل باید تو سایت دانشگاه اعلام بشه...

بعد از ظهر همون روز خبر اعلام رسمی از طرف آموزش دانشکده برای لغو امتحان ها بهم داده شد...

ولی باز هم استرس داشتم نکنه امتحان فردا را بگیرن...

همون شب آقای کمره ای نا مه ای با مضمون " تعویق تاریخ برگزاری امتحانات دانشگاه تهران "  توی سایت دانشگاه حدود ساعت 6 زدن که ساعت 12 شب دیگه خبری ازش نبود(؟)(دلیل این علامت سوال را چند روز بعد فهمیدم! دلیل نذاشتن این نامه هم همونه)

تا فردا که متوجه شدم امتحان ها برگذار نشده خیالم راحت شد.

فردا با دوستم قرار گذاشتیم بریم دانشکده و دقیقا خبر را از زبون خود مسئول آموزش بپرسیم...

دوشنبه که به پردیس رسیدم واقعا نمی دونستم چی بگم...آخه چرا شیشه پردیس را زدید شکستید؟

وقتی مسئول آموزش را دیدم عرض کردن جلسه دارن و نمی تونن به سوال من جواب بدن ... بالاخره با کلی اصرار من اجازه دادن من یکی از اون ...10000 سوال توی ذهنم بپرسم .

من هم گفتم :"ببخشید با توجه به گفته وزارت علوم که گفتن امتحان ها از شنبه شروع می شه...شما هم می خواهید امتحان ها را از شنبه..."

:"نه خانم تمامی امتحان ها لغوه و هیچ امتحانی گرفته نمی شه!"

من:"بعد دقیقاَ زمان برگزاری مجدد امتحان ها کیه؟....شهریور؟"

:"معلوم نیست شایدم مرداد(؟)....نمی دونم"

من:"....یعنی واقعاَ هیچ امت..."

با عصبانیت:" عرض کردم نه خانم!!!"

من هم هیچی را از این بهتر ندیدم که سریعآَ ار اونجا دور بشم... البته یه چیزی برام نگران کننده بود، چون تا اون موقع کسی حرف از ماه مرداد نیاورده بود؟!

ولی بازم راضی نشدم و از چندتا از دانشجوها و استادها(که البته بیشترشون اون موقع در تحصن توی مسجد بودند!) پرسیدم و اون ها هم این جواب را به من دادند ولی حرفی از مرداد نزدند!

من هم با اینکه کمی استرس داشتم ولی با کمال پرویی شروع کردم به رمان خوندن ... که شب جمعه به طور جدی در اخبار از اعلام کردند که امتحان ها از شنبه در تمامی دانشگاه های کشور برگزار می شود!

و تلفن زدن های من به بچه ها شروع شد و کارم به جایی رسید که مادر اینجانب من را تهدید به به قطع کردن تلفن اتاقم کردند...حالا، توی این تماس ها از یکی از بچه های خوابگاه پرسیدم که چیزی در مورد برگشتن و آماده شدنشون برای امتحان روز شنبه بهشون گفتن یا نه؟ که گفت اصلاَ بهشون گفتن سریعآَ بدون جمع کردن وسایلشون (؟) خوابگاه را ترک کنند و نیمه دوم شهریور برگردند...

توی نماز جمعه یکی از بچه ها را دیدم و در مورد همین لغو امتحان ها با هم صحبت کردیم و گفت اعلام شده از 15 شهریور به بعده!

شب شنبه استرس عجیبی توی وجودم افتاد که نکنه امتحان ها از فردا برگزار بشه و من هیچی برای دوشنبه نخوندم و استرسم در حدی بود که می خواستم همون شب جبران این سه روز را بکنم. همون شب یکی از بچه ها باهام تماس گرفت و گفت شنیده تو دانشکده فنی اعلام شده امتحاناشون از روز 15 شهریور به بعد برگزار می شه ! و سوالی که برای من پیش اومده بود این بود که پس چرا توی سایت دانشگاه چیزی نمی زنند که دوستم گفت از آموزش پرسیده و اونها گفتن به خاطر اینکه لغو تمامی امتحان ها خلاف حرف وزارت علومه برای همین اون ها در این مورد چیزی توی سایت نمی زنند و در مورد وقت برگزاری مجدد امتحان ها چیزی نمی گن! و اینجا دلیل برداشته شدن نامه آقای کمره ای را فهمیدم!

ولی من که هنوز باز استرس داشتم شنبه صبح از یکی از دوستام خواستم که به آموزش زنگ بزنه و این دو تا سوال را ازشون بپرسه:1.آیا امروز امتحانی برگزار می شه  یا نه؟ 2. درست و حسابی به ما بگن که امتحان های لغو شده را کی می گیرند؟

و دوستم این خبر را بهم داد که می گن مطمئن باشید که تا 10 روز دیگه هیچ امتحانی گرفته نمی شه ... ولی بعد این 10 روز رئیس دانشگاه روز دقیق شروع امتحان ها را اعلام می کنه... که ممکنه مرداد هم باشه!

و همچنین گفته باز هم معلوم نیست امتحان ها را مرداد بگیریم یا شهریور؟؟؟؟

........................................................................................................................

من که حسابی تا الان گیج شدم و قصدم این بود که شما را هم ببخشید البته توی گیج شدن خودم سهیم کنم.

حالا خودتون قضاوت کنید که من الان باید چه حالی داشته باشم ....

من موندم چرا هیچ کس هیچ جواب درست و حسابی به ما نمی ده...من کلی برنامه ریخته بودم برای تابستونم آخه!

بدونم حداقل باید با استرس درس بخونم یا با آرامش ...که البته برای من یک چیز بعیدیه که بتونم با آرامش و بدون استرس درس بخونم...

خدا عاقبت هممون را بخیر کنه...

راستی چقدر آقا قشنگ صحبت کردن من که خیلی فیض بردم حداقل  تکبیرگوها با اینکه باز هم افرادی بودند که تکبیر می گفتند، تعدادشون کم شده بود...

خدا سایه ی آقا را بالای سر ما نگه داره...